Kabina ET40

 

 

1 - prędkościomierz rejestrujący typu RT9 (drugi prędkościomierz znajduje się na końcu sekcji - wskazujący typu A16),

2 - odwadnianie (nie działa),

3 - uszkodzenie żaluzji,

4 - uszkodzenie diagnostyki (nie działa),

5 - uszkodzenie sprężarki,

6 - wyłącznik awaryjny,

7 - SHP / CA,

8 - manometr ciśnienia w zbiorniku głównym,

9 - manometr ciśnienia w przewodzie głównym,

10 - manometr ciśnienia w cylindrze hamulcowym,

11 - przełącznik jazdy awaryjnej (zał./wył.),

12 - żaluzje (zał./wył. praca automatyczna),

13 - sygnalizacja pracy sprężarki,

14 - sprężarka (zał./wył.),

15 - pantografy (podn./opuszcz.),

16 - wentylatory silników trakcyjnych (zał./wył.),

17 - oświetlenie kabiny + przyrządy pomiarowe,

18 - przełącznik SHP / KHP (nie działa),

19 - przyciemnienie SHP (zał./wył.),

20 - woltomierz napięcia w sieci trakcyjnej,

21 - amperomierz obwodów pomocniczych,

22 - amperomierz I grupy silników trakcyjnych,

23 - amperomierz II grupy silników trakcyjnych,

24 - odłączniki uszyniaczy,

25 - zawór dodatkowy maszynisty Oerlikona typu FD1 (hamuje jedna sekcja),

26 - zawór główny maszynisty Oerlikona typu FV4a,

27 - popełnianie (nieco wyżej niewidoczne przyciski: piasecznica, przełącznik hamulca towarowy - osobowy),

28 - reflektory czerwone przód (pozycje: lewy, prawy, oba),

29 - reflektory białe przód (pozycje: lewy, prawy, oba),

30 - sygnalizacja jazdy na bocznikach,

31 - sygnalizacja poślizgu kół,

32 - sygnalizacja przekroczenia maksymalnej siły trakcyjnej,

33 - sygnalizacja osiągnięcia maksymalnej siły trakcyjnej,

34 - sygnalizacja jazdy na oporach,

35 - ogrzewanie kabiny (zał./wył.),

36 - reflektory czerwone tył, tzn. na końcu sekcji (pozycje: lewy, prawy, oba); (nie działa),

37 - sygnalizacja ogrzewania pociągu (nie działa),

38 - sygnalizacja wyłączenia II WS (na drugiej sekcji),

39 - sygnalizacja załączenia II WS (na drugiej sekcji),

40 - sygnalizacja załączenia I WS,

41 - wyłączenie WS (wyłączają obydwa WS),

42 - ogrzewanie pociągu (nie działa - w szafie WN brak styczników ogrzewania pociągu),

43 - odmrażanie okien (zał./wył.),

44 - reflektor górny (zał./wył.),

45 - sygnalizacja zadziałania zabezpieczeń obwodu WN,

46 - likwidacja poślizgu (pozycje: automatyczna - ręczna),

47 - KHP (nie działa),

48 - załączenie WS (załącza obydwa WS),

49 - przyciemnienie reflektorów, niektóre ET40 mają w tym miejscu przełącznik: reflektory białe tył, tzn. na końcu sekcji (nie działa),

50 - odblokowanie zabezpieczeń obwodu WN,

51 - likwidacja poślizgu (przyhamowanie zestawów kołowych - 0,2 MPa do cylindra hamulcowego),

52 - jazda manewrowa; (nie działa), niektóre ET40 mają w tym miejscu przełącznik przyciemnienia reflektorów

53 - SHP / CA,

54 - nastawnik kierunkowy (pozycje: przód awaryjna - przód - 0 - tył - tył awaryjna),

55 - nastawnik jazdy,

56 - syrena (ton niski / wysoki),

57 - wycieraczki (zał./wył.).

 

Na ścianie za fotelem maszynisty znajdują się:

 

 

58 - oświetlenie przedziału maszynowego (zał./wył.),

59 - oświetlenie podwozia (zał./wył.),

60 - wybierak (pozycje: J - jazda jedną sekcją, V - położenie wybieraka w kabinie prowadzącej, K - położenie wybieraka w tylnej kabinie), podczas normalnej pracy lokomotywy wybierak w kabinie prowadzącej ustawiony jest w pozycji V, w kabinie tylnej w położeniu K.

61 - radiotelefon.

 

Uwaga!!!

Rozmieszczenie manometrów jak na zdjęciu posiadają lokomotywy o numerach 31 - 60. Manometry na ET40 z pierwszej partii można zobaczyć w dziale galeria ET40.